חדשות

חשד למקרה חצבת גם בגבעתיים; משרד הבריאות קרא לעשרות להתחסן

משרד הבריאות מסר, כי הוא נוקט עתה "בגישה מחמירה" וקרא ל-100 עובדים שבאו במגע עם שלושה חשודים כי חלו במחלה להתחסן בלשכת הבריאות בתל אביב

תרכיבי חיסון, תרופות (צילום: אילוסטרציה)

גבעתיים הצטרפה בשבוע האחרון לתל-אביב, חולון ובת-ים, וגם בה עלה חשש להידבקות בחצבת. שלושה עובדים בבניין משרדים של חברת ביטוח בעיר, שהתעורר חשש שנדבקו במחלה, נדרשו לעבור בדיקות לאור התסמינים שפיתחו; כך דיווח אתמול אתר Ynet.

לפי הדיווח, עוד בטרם התקבלו התוצאות, כמאה מעובדי המקום שבאו במגע עם אותם 3 עובדים נשלחו להתחסן בלשכת הבריאות בתל-אביב. עד כה ידוע למשרד הבריאות על כ-800 איש מתושבי ערי גוש דן שקיים חשד כי נחשפו לחצבת, דיווח האתר.

בתל-אביב אושפז לפני כחודש גבר שאובחן כחולה חצבת לאחר שביקר במוקד רפואה דחופה של "מכבי שירותי בריאות". הקופה איתרה עשרות אנשים שהיו במקום בזמן הביקור, והם נקראו להיבדק ולהתחסן. במרכז הרפואי "איכילוב" אושפז בעבר עובד צוות בבית חולים, ומי שבאו אתו במגע נקרא להתחסן.

לפי הדיווח, עוד בטרם התקבלו תוצאות לגבי הידבקות השלושה, כמאה מעובדי המקום שבאו אתםן במגע נשלחו להתחסן

חצבת נחשבת מחלת ילדים החולפת לרוב ללא סיבוכים, עם תקופת דגירה של 14-10 ימים לפני שמופיעים התסמינים (חום, נזלת, שיעול, רתיעה מאור, דלקת עיניים ופריחה). אבל בקרב מבוגרים שלא חוסנו בילדותם, יש חשש לסיבוכים שונים ביניהם דלקת אוזניים, שלשול, ובמצב חמור גם לקשיים במערכת הנשימה ומערכת העצבים המרכזית. סיבוכים נדירים הם דלקת קרום המוח ודלקת ריאות.

למי שלא חוסן יש סיכון של כ-90% שיידבק אם שהה בקרבת חולה. בישראל, מי שנולד לפני שנת 1957 נחשב מחוסן באופן טבעי (כי רוב ילידי אותן שנים חלו בילדותם). ילידי השנים 1966-1957 בישראל לא חוסנו בעוד שבמדינות
שונות בעולם בוצע באותן שנים חיסון נרחב. ילידי השנים 1977-1967 בארץ נחשבים מחוסנים כי אז ניתנה מנת חיסון אחת. לכן, משרד הבריאות חוזר וממליץ לילידי אותן שנים להתחסן במנה נוספת אם היתה חשיפה למחלה ולחולה בה. החל משנת 1978 ילידי ישראל מקבלים בילדותם שתי מנות חיסון לחצבת.

משרד הבריאות מסר כי הוא נוקט עתה בגישה מחמירה, ולכן ממליץ על התחסנות.

נושאים קשורים:  חדשות,  חצבת,  חיסון,  גבעתיים,  מחלות ילדים
תגובות